Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2009 14:06 - За училището и още нещо
Автор: agent074 Категория: Други   
Прочетен: 4758 Коментари: 19 Гласове:
0



    Като повечето ученици и аз не харесвах училището. Но не го и мразех. По- скоро не харесвах  учителите, въпреки, че бях добър ученик. Сред любимите ми предмети беше литературата.  Абе,  там и учителката ми беше симпатична. Изтръпвах, обаче като й чуех въпроса: "Какво е мислел автора и какво е искал да ни каже"? Изприщвах се и под езика. От къде можех да зная аз- все още дете, какво е мислел този човек преди 100 и повече години и какво по дяволите му се е въртяло в главата и дали не е решил да ни го каже след втората ракия, когато му е дошла музата.  А дори и да си телепат и да успееш да отгатнеш мисълта на автора, то все още нищо не си постигнал, тъй като, ако тя не съвпада с тълкуванията на учителката, отговорът се смята за грешен. Така че за мен по- важното беше не какво е мислел авторът и какво е целял да ни каже, а какво мисли даскалицата и какво си мисли че овтора е искал да ни каже. Стремях се да вникна, не в смисъла на думите на автора, а в това учителката "накъде бие". И почти винаги успявах. Така, че според мен правилният въпрос е не: Какво е искал да ни каже автора, а какво си мисли изпитващият, че автора е искал да ни каже.


Тагове:   изпит,   автор,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miralyub - пиеш 2 ракии като автора и почваш да ...
06.04.2009 14:11
пиеш 2 ракии като автора и почваш да мислиш като него:))).
майтапът настрана, но нали знаеш, че и в университета се учи само по лекциите на изпитващия- той е важният и никой друг. Може по съответния предмет да има доста книжки и много по-добри разработени тези- но следваш този, от когото си зависим...
цитирай
2. agent074 - Мира, в случая трябва да си и малко ...
06.04.2009 14:17
Мира, в случая трябва да си и малко психолог.:)))))
цитирай
3. miralyub - Тарикат по-скоро. . . :))))))))...
06.04.2009 14:18
Тарикат по-скоро...
:))))))))))))))))
цитирай
4. agent074 - Не виждам голяма разлика между д...
06.04.2009 14:20
Не виждам голяма разлика между двете.:))))))
цитирай
5. anastasiia - :)))
06.04.2009 14:31
Мнооого правилна насока на мислене...;))) Всъщност, нужно е внимание и малко интуиция, и...се получава!;)))
И моят любим предмет беше литературата, между другото...:)
цитирай
6. agent074 - Права си, Анастасия. Към тарикатлъка и псих...
06.04.2009 14:42
Права си, Анастасия. Към тарикатлъка и психологията, може да поставим и интуицията.
цитирай
7. miralyub - то пък по л-ра голяма философия б...
06.04.2009 14:48
то пък по л-ра голяма философия беше...
нали знаете, че едно произведение може да се чете по много начини- кой както го хване- стига да има железни доводи и да намери нужната мотивировка!!!
цитирай
8. анонимен - Малко или много си беше и философия. ...
06.04.2009 15:01
Малко или много си беше и философия. Доколкото до мотивировката, с този интернет, все по- трудно ще става.
цитирай
9. анонимен - ами то...
06.04.2009 17:35
ами то честно казано според мен наай-добрият отговор е: " Госпожо, ходете го питайте какво е искал да кажае!" =)
цитирай
10. agent074 - Ха, ха. Май това е най- добрия отг...
06.04.2009 17:40
Ха, ха. Май това е най- добрия отговор.
цитирай
11. dorichela - Не с лошото, че някой госпожи, ос...
07.04.2009 09:43
Не с лошото,че някой госпожи, особено едно време бяха доста нервнички :) Просто започваш да си развиваш твоята теория..какво според теб е искал да каже... :) Аз много обичах като пиша есе и да ми каже, това не е правилно.. Е, ти ли ще ми кажеш как да мисля и кое е правилно? :) Не се здълбавай толкова.. накрая от училището ще ти останат само хубавите спомени :)
цитирай
12. анонимен - Аз не мисля, че си тарикат, напротив ...
07.04.2009 11:51
Аз не мисля, че си тарикат, напротив - притежаваш едно много ценно качество. Нарича се усет и е изключително полезно, ако си мениджър или се опитваш да управляваш собствения си бизнес, или изобщо, за да успееш. Всъщност, малцина го имат и използват по предназначение:)
Колкото до учителката..не ми се коментира.
Напомня ми за едно време, в което хората бяха насърчавани да не мислят и разсъждават и да живеят жаблонно..нещо, заради което много страдаме в момента.
цитирай
13. agent074 - Доричела, едно време госпожите, т. ...
07.04.2009 12:00
Доричела, едно време госпожите, т.е другарките, подскачаха до тавана, ако мнението ти не съвпадаше с тяхното.
цитирай
14. agent074 - Анонимен, просто трябва да се вн...
07.04.2009 12:03
Анонимен, просто трябва да се вникне в съзнанието и да се види какво се крие там...
цитирай
15. dorichela - агент074
07.04.2009 12:12
Аз затова от 2 курс студентка си влача един изпит,защото уважаемия другар /както той се нарича и управленско тяло в не-знам-си-кое-на-бсп/ ме нарочи,че не съм на неговото мнение... през 2006-а го попитах дали България е готова на 01.01.2007 да влезе в ЕС и той ми отговори "Не само политическо,но и икономически, и това е факт"... на което аз отвърнах,че не мога да се съглася с него и тазе неделя.. отново съм на ликвидация,вече за не знам кой път :) Така,че от мен да знаеш - прай си трайко, пък после.... ;)
цитирай
16. agent074 - Аз също съм бил студент и ме дразнеше ...
07.04.2009 12:22
Аз също съм бил студент и ме дразнеше факта, че въпреки многото издадена литература по даден предмет, ние трябваше да четем точно и само от лекциите на преподавателя, резпективно изпитващия.
цитирай
17. dorichela - Мен не ме допускаха на изпит, ако не ...
07.04.2009 14:54
Мен не ме допускаха на изпит, ако не си КУПЯ учебника /не само лекциите/, който е написал преподавателя :)
цитирай
18. agent074 - Ама точно това исках да кажа. Дори ми ...
07.04.2009 16:42
Ама точно това исках да кажа. Дори ми се е случвало, нищо да не знам, но ме пускаха само защото съм си купил учебника на преподавателя.
цитирай
19. punkchick - то и днес е така..
20.04.2009 19:37
аз съм ученичка и е и аз не обичам училище, но какво да се прави, и моят любим предмет е литературата, и стават същите неща...просто бяс ме обхващаше всеки път когато аз изкажа различна теория и любоимата госп., хм, даскалка ми каже нее как ще е така, и понеже искам да завърша, не и отговарям както ми се иска: А вие да не сте били там ? И когато един познат все пак се бе осмелил да попита, своята пропадавателка, тя му отговорила, че по умни хора от нея и от него са го писали... Е да какво да кажем, ами ЛИЗ-овете, абсолютна безсмислица... Литературата е изкуство, тя е твърде абстрактна за да може някой да каже какво се има предвид в някоя творба, никой не е бил там, освен писателя, а в 99.9% от случайте него отдавна го няма. Правилния начин за преподаване на литературата трябва да е според мен есе, и въпроса как вие разбирате, по възможност без отговор "НЕЕЕ, НЕ Е ТАКА !" ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: agent074
Категория: Други
Прочетен: 78780
Постинги: 14
Коментари: 207
Гласове: 777
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол